Achterstand

De huur moet voor de 1e van de maand betaald zijn. Wanneer u niet op tijd betaalt, sturen wij een betalingsherinnering. Het kan gebeuren dat u uw huur niet op tijd kunt betalen. Aarzel dan niet om contact met ons op te nemen. Wij gaan graag met u in gesprek. Ook de gemeente kan u helpen met uw geldzaken.

Financiële problemen? Laat het ons weten!

Voorkom problemen en neem bij een betaalachterstand zo snel mogelijk contact met ons op. We zoeken dan samen met u naar een oplossing.

We kunnen bijvoorbeeld een betalingsregeling afsluiten om de achterstand in maandelijkse termijnen af te lossen. Of we kunnen u in contact brengen met een schuldhulpverleningsorganisatie.

U kunt contact opnemen met de klantenservice via het contactformulier. Kijk ook op www.woonlastendebaas.nl voor handige tips en informatie.

Direct een betalingsregeling afsluiten

Voorwaarden voor afsluiten betalingsregeling

Aan het afsluiten van een betalingsregeling zijn voorwaarden verbonden:

  • De betalingsachterstand mag niet verder oplopen. Naast het afgesproken (termijn)bedrag betaalt u de maandelijkse huur op tijd. Dit betekent dat deze bedragen allebei op de 1e van de maand op onze rekening moeten staan.
  • Zolang de betalingsregeling loopt, kunt u geen uitstel van betaling aanvragen.
  • U betaalt het termijnbedrag van de betalingsregeling vóór de 1e van de maand. Betaalt u te laat of niet? Dan vervalt de betalingsregeling en kan Zayaz het overgebleven bedrag meteen opeisen.

Lukt het u niet om de afspraken na te komen? Dan moeten wij een deurwaarder inschakelen. De kosten voor de deurwaarder worden opgeteld bij de huurschuld.

Zayaz doet mee aan het project 'Vroegsignalering'

Want samen met de gemeente en andere Bossche organisaties willen we schulden voorkomen en verminderen. Als het nodig lijkt, geeft Zayaz een seintje aan de gemeente of een hulpverlener. Dan kan het zijn dat iemand bij u op huisbezoek komt. Samen kunt u dan uw situatie bespreken.

Blijvende huurachterstand? Wij nemen altijd contact op

Reageert u hier niet op? Dan schakelen wij een deurwaarder in. Een deurwaarder brengt extra kosten met zich mee, die zijn voor uw rekening. In het uiterste geval kunnen wij u uit huis zetten, maar dit proberen we uiteraard altijd te voorkomen.

Vraag gerust om hulp

Of het nu gaat om schulden of andere financiële zaken, u kunt terecht bij onze klantenservice. U kunt ook bellen met 'Eerste Hulp bij Geldzaken' van de gemeente op 073-615 51 55. Of kijk op www.s-hertogenbosch.nl/schulden.